Facebook беше хронологически. Последвате хора, за да видите съдържанието им и това съдържание беше показано на вас по начин и ред, предварително оформен. Стратегиите бяха по-малко сложни, контролът беше в ръцете на потребителя и всичко се случваше по-лесно в социалния свят. Един ден дойде промяната. Въведен бе нов алгоритъм. От края на 2016 Facebook и Instagram ограничиха обхвата на страницата до 30% от общия брой на последователите Ви, като по-този начин позволяват на алгоритъма да решава какво съдържание да се показва в емисията Ви. Така социалните медии се промениха. Обхватът на бизнес профилите беше намален, което ги караше да плащат за реклами за да се вижда съдържанието им.
Компаниите, които разчитат на Facebook за изграждане на бизнеса, определено са на загуба с промените в алгоритъма. Но всичко това има и положителна страна - с точните данни и правилното слушане в обществото можете да откриете целевата си аудитория.